Emisja publiczna obligacji zabezpieczonych
oferta inwestycyjna MEDIRATY SP. Z O.O.
Chcemy zwrócić Państwa uwagę na fakt, że inwestowanie w obligacje, w tym obligacje korporacyjne, wiąże się z szeregiem ryzyk, z którymi mogą się Państwo zapoznać w Memorandum Informacyjnym.
Dom Maklerski jest podmiotem świadczącym usługi oferowania obligacji. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami dotyczącymi tej oferty.
* stałe oprocentowanie w skali roku. Prosimy o zapoznanie się z notą prawną dotyczącą emisji
obligacji
Więcej >
MEDIRATY SP. Z O.O. to spółka rozwijająca pionierski i unikatowy w Polsce model
biznesowy, działająca od 2014 roku na perspektywicznie rosnącym rynku prywatnych usług
medycznych. Spółka specjalizuje się w finansowaniu wszelkich kosztów zabiegów i leczenia
klientom gabinetów i klinik stomatologicznych, medycznych, chirurgii plastycznej, medycyny
estetycznej, rehabilitacji, przychodni weterynaryjnych. Posiada zdywersyfikowane portfolio ponad
8 000 partnerów - od małych gabinetów po popularne ogólnopolskie centra medyczne, kliniki i
szpitale.
Więcej >
< Mniej
Marka MediRaty pojawiła się na rynku dziesięć lat temu jako nazwa usługi oferowanej przez spółkę
Ratalnie.com a następnie Medical Finance Group S.A. Od 2019 roku operuje jako samodzielna
spółka. Podstawową działalność prowadzi w obszarze consumer medical finance
(pożyczek konsumenckich na cele medyczne).
Od 2019 roku rozwijane są submarki: PayDent a następnie
PayDerm i PayPlus - dla płatności odroczonych typu buy
now pay leter (kup teraz, zapłać później), oferowane w gabinecie po realizacji
usługi, „przy okienku kasowym”. Usługa Pay--- obejmuje także uproszczony wariant ratalny,
dostępny po automatycznej weryfikacji wiarygodności kredytowej klienta.
Spółka współpracuje z ponad 8 000 jednostek: szpitalami, klinikami,
przychodniami świadczącymi usługi komercyjne oraz gabinetami zlokalizowanymi na terenie całej
Polski. Z większością z nich utrzymuje bezpośrednie relacje dzięki zespołowi przedstawicieli
regionalnych.
Działalność Mediraty sp. z o.o. jest finansowana z kapitału i pożyczek udziałowców,
linii kredytowych oraz emisji obligacji.
Spółka ma doświadczenie na specyficznym rynku consumer medical finance (konsumenckich pożyczek medycznych), dzięki czemu zna i rozumie jego potrzeby, wie jak je zaspokoić i aktywnie inwestuje w rozwój, innowacyjne rozwiązania. Więcej > < Mniej
Spółka zajmuje się udzielaniem pożyczek ratalnych pod marką MediRaty. Pożyczki te dostępne są na
dwa sposoby po telefonicznej weryfikacji zdolności i wiarygodności kredytowej klienta: przez
fizyczne podpisanie umowy w obecności kuriera (dla kwot od 500 zł do 50 tys. zł) oraz online
(dla kwot od 500 zł do 20 tys. zł).
W ub. roku spółka Submarki Pay (PayDent, PayDerm i PayPlus) powstały w celu głębszej penetracji
rynku i zwiększenia zasięgu poprzez możliwość płatności za usługi po ich zrealizowaniu i o
niższej wartości - od 10 zł, wcześniej nie obsługiwane - oraz uproszczenie procedury. Transakcja
Pay--- opiera się na SMS-owym zatwierdzeniu umowy i odbywa się w trakcie rozliczania „przy
okienku”, jako alternatywa dla płatności kartą w terminalu płatniczym.
Spółka aktualnie testuje system wspomagający obsługę płatności typu Pay – w wybranych gabinetach
umieszczone zostały tablety z dedykowanym interfejsem umożliwiające samodzielny wybór przez
klienta jednej z form płatności: „chcę zapłacić później do 30 dni”, „chcę zapłacić w 4 (lub 8,
lub 12) ratach”, „chcę zapłacić kartą” lub „chcę zapłacić gotówką.
Klienci MediRat spłacają raty pożyczek na zabiegi i leczenie regularnie i bez opóźnień.
Spółka opiera swój model biznesowy o współpracę z ponad 8 000 jednostek w całej Polsce (gabinety, kliniki, centra medyczne, szpitale). Ponad 50% finansowanych usług to stomatologia (implantologia, implantoprotetyka, ortodoncja, stomatologia estetyczna i zachowawcza).
Wartość sektora prywatnych usług medycznych do końca 2019 roku rosła szybciej od prognoz.
Więcej >
< Mniej
- Prognozowana wartość rynku prywatnej opieki zdrowotnej miała w 2019 roku wynieść niecałe 52
mld zł a wyniosła prawie 58 mld (w tym na leki i nieleki); rynek osiągnął w ten sposób ok. 10%
wzrost r/r; wydatki na same prywatne usługi medyczne płatne w modelu fee for service (FFS),
czyli usług opłacanych przez pacjentów w klinice - do tej pory rosły jeszcze szybciej; (źródło)
- Wartość ta rośnie w Polsce szybciej niż w UE i na świecie (źródło)
- Odległe terminy oraz niska jakość obsługi pacjenta w placówkach publicznej służby i poziom
przeciętnych warunków panujących w tradycyjnych przychodniach zdrowia w połączeniu z rosnącymi
dochodami Polaków powoduje, że rośnie zapotrzebowanie na korzystanie z prywatnych wizyt
lekarskich w nowoczesnych klinikach, pobyt w zmodernizowanych szpitalach i zaawansowane usługi
rehabilitacyjne;
- Obszar płatności typu FFS szybko rozwija się dzięki aktywności m.in. sieci, takich jak:
Medicover, Enelmed, Lux-Med;
- Stanowiące gros pełnopłatnych usług medycznych - usługi stomatologiczne - 80% całości wydatków
na stomatologię w Polsce - jest realizowana w modelu FFS. Według szacunków sprzed wybuchu
pandemii, w 2020 roku rynek ten miał osiągnąć wartość 12 mld zł i dalej rosnąć ok. 7% rocznie
(źródło)
Celem tej emisji obligacji jest działalność operacyjna spółki.
Nominalna wartość obligacji | 1 000 zł |
Minimalny zapis | 5 sztuk |
Wartość oferty | 2 mln zł |
Co miesiąc wypłacany kupon | 6,2% p.a. |
Termin do wykupu | 18 miesięcy |
Czas trwania oferty |
1,5 tygodnia |
17.02 Rozpoczęcie przyjmowania zapisów i wpłat |
|
26.02 do godz. 15:30 Zakończenie przyjmowania zapisów i wpłat |
|
26.02 Przydział obligacji |
Zwracamy uwagę, że inwestowanie w obligacje korporacyjne wiąże się w szczególności z ryzykiem inwestycyjnym. Szczegółowy opis ryzyk towarzyszących transakcji nabycia oferowanych obligacji znajduje się w Memorandum Informacyjnym. Ponadto charakterystyka instrumentów finansowych i opisu ryzyka dostępna jest w dokumencie Charakterystyka instrumentów i opisy ryzyka związanego z inwestowaniem w te instrumenty.